::. Pengikut setia MisS FeRRaRi .::

Thursday, January 17, 2013

Salam Rindu

سم الله الرحمن الرحيم
The name of Allah, Most Gracious, Most Merciful

Hari semakin pantas berlalu. Ya, aku pinta jua begitu. Sem ni tidak seperti sem sem sebelum. Perasaan ingin berhenti belajar membuak-buak. Aku teruskan hanya kerana ma. Hanya kerana abah. Semoga semua berjalan lancar. Semoga aku mampu bertahan. Untuk mereka.

Sudah enam belas hari. Enam belas hari tanpa dia, sahabat, musuh ketat, kakak, kaunselor dan dia. Adik aku. Rindu setengah mati. Terkadang. Aku cuba untuk mengimbau. Mungkin salah aku yang menjarakkan kami. Tapi. Lumrah hidup. Seringkali tersilap. Seringkali terjatuh. Maafkan aku atas khilafku.

Sungguh. Melihat rumah. Aku menangis. Menangis sebab rindu. Kau di sana, aku di sini. Siapa yang nak menjadi teman aku? Teman untuk aku menangis. Teman untuk aku bergaduh. Teman untuk aku menyakat. Ya. Kita harus berpisah. Kita bukan seperti budak kecil lagi. Berada di bawah ketiak ma dan abah. Ya, cuma aku yang masih kekal di sini. Masih kekal menanti kepulangan perantau bersama ma dan abah. Tahukah kau rindu ini?

Tidak aku sangka adik aku yang kasar, yang macam lelaki, akan menjadi jururawat.

Semoga kau terus berjaya.

Salam Rindu dari kakak yang garang tapi comel.








* TiMe KaSiH DauN KeLaDi, LaiN KaLi DaTanG LaGi *

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...