::. Pengikut setia MisS FeRRaRi .::

Thursday, December 27, 2012

Study Week Yang Sakit

بسم الله الرحمن الرحيم
The name of Allah, Most Gracious, Most Merciful

Lama sudah aku rasa tak mengarang. Sungguh. Kehadiran twitter menjejaskan masa untuk aku berceloteh di blog. Di twitter terasa seperti di blog. Bercerita, mengadu. Tapi mungkin jodoh lebih dengan blog. Twitter semakin sibuk. Semakin ramai manusia yang mengunjungi twitter. Takboleh lagi tweet sesuka hati. Mana tahu. Mungkin jugak tweet kita akan membuat orang terasa. Ya, mungkin satu ketika dahulu tweet aku pernah meyakiti. Jadi. Lebih baik menyepi kan? Belajar untuk bercakap hanya bila perlu.

Situasi sekarang, sudah hampir seminggu aku berada di zon study week. Dan hanya dua hari aku study. Itu pun, study, BBM, Facebook, Twitter. Menyesal tak sudah pergi activate BIS. 

Study week ni di jaga rapi oleh ma. Kenapa? Sebab tibe tibe penyakit lama menyerang kembali. Sungguh lama aku rasa penyakit tu menghilang. Nasib baik menjelma time study week. Kalau time final, menangis tak berlagu la jawab nya.

Dua hari tak mampu bangun, tak mampu makan, tak mampu bergerak. Ma lah yang menjadi kaki dan tangan aku. Sungguh. Kasih ibu tiada nilainya. Dia umpama superwoman. Tiba masa nya, air susu di sediakan. Tiba masanya, makanan di hidangkan. Saat aku nak muntah, bagi aku tuh saat paling seksa. Ma ada, di sisi. Sentiasa ada. Walaupun tanpa di panggil. Saat aku berjalan, tanpa sedari, dia di sisi, membantu aku. Sungguh. Dengan ma. Aku rasa lebih sihat. Bila di fikirkan,  aku menangis seketika. Mampukah aku menjaganya sebegini di hari tuanya? Mampukah aku sentiasa berada di sisi dia bila dia perlukan aku? Mampukah aku laksanakan tanggungjawab aku sebagai anak?

Ya, ma adalah nurse terbaik. Yang tak pernah mengeluh. Yang sentiasa ada, walaupun tanpa di panggil. Menjaga aku. Sehingga aku sihat. Terima kasih ma. Andai kau tahu. Betapa cinta, kasihnya aku kepada mu. 

TERIMA KASIH MA.

TERIMA KASIH KERANA MENJADI SUPERWOMAN KEPADA ANAKMU.



* TiMe KaSiH DauN KeLaDi, LaiN KaLi DaTanG LaGi *

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...