::. Pengikut setia MisS FeRRaRi .::

Monday, May 14, 2012

:: Hidup ::

Assalamualaikum w.b.t.

Sudah agak lama aku tak mengarang. Sibuk. Sibuk menghargai masa yang ada. Kita hidup bukannya lama. Tak tahu bila nak pergi mengadap Yang Maha Esa. Sementara masih ada masa ni, hargai apa yang ada.

Cukup merepek. Tujuan utama aku rajin beno menaip hari ni adalah untuk buat entri balas kepada salah seorang sahabat aku merangkap roommate aku. Nak terperanjat pon ade. Boleh pulak dia buat entry hari ibu tu berkaitan aku? Aku = ibu ? Kasihan anak2 umi. Erh, terlebih sudah.

Bila baca entri dia. Rase sedih. Alhamdulillah. Bersyukur dengan apa yang aku ada. Tapi, kite kena ingat. Hargai apa yang kita ada. Dulu, aku tak pernah terfikir. Terfikir yang Allah S.W.T telah menganugerahkan aku harta yang paling bernilai. Harta yang aku tak pernah nampak. Bersyukur lagi sekali, sebab aku sempat meghargai harta itu sebelum ianya tiada. Sesungguhnya kurniaan Dia sentiasa ada. Cuma kita yang jarang sangat nak menghargai kurniaan itu.

Buat sahabat. Allah S.W.T telah merancang semuanya. Dia takkan menguji hambaNya yang tak mampu. Percayalah. Pelangi akan muncul selepas hujan lebat itu pergi.

Akan tiba satu hari, di mana hadirnya insan yang akan membantu mu. Percayalah akan kekuasaan Dia.

* TiMe KaSiH DauN KeLaDi, LaiN KaLi DaTanG LaGi *

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...