::. Pengikut setia MisS FeRRaRi .::

Thursday, January 26, 2012

:: Bila orang tua bukak mulut ::

Assalamulaikum w.b.t....

Petang ni macam biasa, lepak2 tepi umah bersama baby2 tercinta. Untung ada 2 baby boy. Bosan dengan y tu, boleh amik y ni plak. Tapi tu bukan tajuk utama. Tajuk utama adalah KAHWIN. Semenjak dua menjak ni, ramai sangat mmbe aku datang umah. Datang melepak xde hal sangat. Sejak sekolah lagi memang rumah aku menjadi kegemaran ramai untuk melepak. Tapi, yang pelik nya, ramai yang dataang ajak ke MAJLIS PERKAHWINAN. Gile kentang. KAHWIN?

Kaloo aku kahwin awal2, mau mati laki aku. Hari2 makan nasi goreng, maggi. Minum teh o, nescafe. Time aku moody, makan kat lua. Pergh, gile. Memang betol kaloo aku x kahwin lagi. Tapi jeles tengok membe nak kahwin. Bila la incik Diploma sem 3 nak datang meminang.

Tadi, tetibe mak aku dan mak sedara aku buka topik. Topik ni boleh buat aku x tido 5 hari 5 malam. Apa kejadahnya tetibe mak dan mak cik aku buka topik pasal kahwin? KAHWIN? KAHWIN? Aku x leh bayang hidup aku bila dah kawin. nak kena bangun pagi tu xde hal sangat. Yang menjadi hal, aku dah x boleh balik rumah mak aku tiap2 minggu. Pergh. Memang gile. Memang gile x dapat jumpa mak aku seminggu. MEMANG x dapat bayang.

Jadi, sebelum mak dan makcik aku melanjutkan lagi pertanyaan diorang berkaitan kahwin, aku terus blah. Mak, jangan sebut pasal kahwin lagi. Nanti anak mak jadi kurus sebab asyik piki pasal kahwin.

"Allah s.w.t da tetapkan sume manusia berpasangan. Aku yakin rusuk kiri x kan tertukar. Jodoh kite mungkin lambat sedikit sebab Allah nak menguji kite. Apa salahnya kalau bersabar sedikit untuk yang lebih baik."


* TiMe KaSiH DauN KeLaDi, LaiN KaLi DaTanG LaGi *

2 comments:

  1. Takpe, dah ade calon dah tuh. Nanti tgu encik dip sem 3 tuh datang meminang je la kan. Hee. Dah terbau nasik minyak nih. Hehe. :b

    ReplyDelete
    Replies
    1. erk? lambat lagi kot. memang langsung x ready..
      XD

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...