::. Pengikut setia MisS FeRRaRi .::

Tuesday, January 03, 2012

1. BaJu SeKoLaH BaRu

Assalamualaikum w.b.t.

Hari ni tibe gatal tangan nak bercerita tentang baju sekolah.

Tiap kali mula sekolah mesti la kan pergi sekolah pakai baju baru. #fact

Bagi yang mampu la kan?

Aku? Sebaliknya.

Kalau hari pertama sekolah, pakai baju baru. Kompem2 di-per-hanjeng-kan oleh kawan2 aku. Yup, kawan2 aku sangat2 baik. So, kalau awal tahun, memang ma dan abah boleh save duit la untuk aku. Saya memang anak yang baik kan? Tengah tahun baru beli baju sekolah baru.

Time aku melangkah masuk ke Form 5, memang niat di hati x nak beli baju sekolah. Tahun terakhir kan. X payah la kot nak ber-baju baru sangat. Tapi, nak di jadikan cerita, on the way nak g sekolah, ada la sekumpulan mamat2 yang meminati adik aku follow moto aku. Pergh, pantang beno aku orang mai follow dekat2 ni. Jadi aku pon sepantas kilat membawa moto menjauhi mereka. Tapi nak di-jadi-kan cerita elok aku dok me-rempit tu, boleh plak sebuah keta ni membelok ke kiri tanpa-signal oke. Kalau bawak moto pon kemain laju, memang xsempat la nak brek kan? Maka-nya, aku makan bontot keta tu la.

Memula kena tu rasa macam mimpi. Bila tengok keadaan sekeliling, baru ku tahu. Ini kenyataan. MALOO SANGAT-SANGAT. Benda pertama aku buat, angkat moto aku yang memang dah *xsanggup nak cakap*. Lepas tu ramai gile org datang menolong. Maloo, maloo maloo. Masa tu memang x perasan langsung baju n kain aku terkoyak. Darah dah membuak keluar dah. Lepas tu, boleh plak aku nampak keta polis. Memang pengsan la kan? Dah la takot kat polis. *tsk*

Pakcik polis bawak aku dan adik aku g kat hospital. Adik aku meraung je tengok darah kat tangan dye. Aku cuma mampu cakap "maaf,dik". Seriously, aku ingatkan luka aku x parah. Tapi, bile jer nurse tu belek tangan aku, kemain anjat boboi. Baju tu penuh dengan darah jer. Otomatik pengsan. Bile sedar balik, nurse tu nak cucuk jarum. Antibiotik kot. Time tu lah riuh 1 hospital. Adik aku time tu tengok aku dengan muke sedeyh. "adik, maafkan aku. Ko dah la pengecut. Tetibe ter-accident sekali dengan aku".Makcik Zan dan Pakcik Saidi smpai. Dyorang ingat aku luka teruk sebab riuh tempat emergency tu. Paadhal aku takoot jarum. XD

Kesimpulannya, malam tu tido dengan macam2 bunyi. Dan baju sekolah baru yang aku dapat setelah baju sekolah lama di-rosakkan di dalam kemalangan itu.


* TiMe KaSiH DauN KeLaDi, LaiN KaLi DaTanG LaGi *

4 comments:

  1. hahah , TERingat zaman muda mudi lahh tue kann :)
    anyway , ganas gak eyh si dak yana nie

    ReplyDelete
  2. Zaman sekolah itu sangat indah kan yan?
    hahhaha~ meme ganah.. XD

    ReplyDelete
  3. aduh minah rempit rupanya..
    sayo xpenah lg neh accident berdarah msuk spital..mntk2 xda la jd nnt

    xdok masuk brito pon mamat2 n driver tu disabitkan bersalah..haha

    ReplyDelete
  4. yakk~ ado la.. x tgk berito la tuuu~
    x cayo g cari sinar harian 4 tahun lepahhh~
    mesti ado.. hahahhaa

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...