::. Pengikut setia MisS FeRRaRi .::

Friday, November 04, 2011

:: UiTM Di HaTiKu ::

cceewah, title memang x leh blah kan? ok2, akhirnya aku berjaya jugak menamatkan diploma aku..!~ *hooorey*



..  BApak r best kan boleh konvo ni walaupun kepenatan yang amaat sangat.

Sabtu - Beli tiket bus. untuk pengetahuan mak cik dan pak cik sekalian, aku x pernah beli tiket bus. Aku call mmbe aku a.k.a mak cik majidah, untuk bertanyakan ke mana arah harus aku turun, lantas dia menjawab, hentian putra, so aku bagitau la akak penjual tiket, nak turun kat hentian putra. Setelah selesai sesi bayar membayar, aku angkat kaki menuju ke kereta aku, aku tgk tiket, erh, apekehal akak ni bagi tempat turun lain ni, aku nak turun kat hentian putra, bukan dekat Kuala Lumpur. So, dengan marahnye, aku keluar dpd keta, n ckp dengan akak tu....


aku : "akak, saya nak turun kat hentian putra, bukan dekat Kuala Lumpur"

Akak penjual tiket dan sahabatnyer seraya mengggelakkan aku.. Ntuk seketika, aku hanya mampu buat muka blur. Melihatkan keadaan aku, pakcik y juga sahabat akak penjual tiket tu pun menerangkan kat aku dengan panjang lebarnya....

pakcik penjual tiket : "dik, Hentian Putra tu kat Kuala Lumpur la dik. Nanti dik naik bas nt, adik ckp kat pakcik drebar tu, nak turun kat Hentian putra ea?"

cait! Gile maloo... Tu la keburukan org x pernha naik bus. Aku hnya mampu menggariskan senyuman palsu sebelum berlalu pergi daripada makcik,pakcik n akak penjual tiket tu.


Selasa, 25 Oktober 2011- Bertolak daripada Tanah Merah, ok first time naik bus jauh2. Sebelum ni pon pernah naik bus jugak tapi dengan coursemate, so, x terasa sangat la ke-pening-an naik bas tu, tapi tup-tup bile naik berdua je dgn mmbe aku a.k.a mak cik atul, tetibe rasa nak muntah. Sampai kat machang je, trus kena kasi lena untuk memastikan tiada kejadian buruk berlaku. Dalam pukul 6 lebih, aku sampai la kat Kuala Lumpur a.k.a Hentian Putra. Sementara menunggu mmbe aku a.k.a makcik majidah tu sampai, aku lepak2 la kat Sunway Putra Mall. Gile bayang aku bile masuk kat sana. MAu tak gile, barang murah2 saje, nasib baik ptptn x masuk lagi, kaloo x memang 1 mall aku beli. Tapi, walaupun tanpa kehadiran ptptn, aku berjaya meng-grab 1 baju berharaga rm15. Murah kan? hehehe... Dalam pukul 8 lebih, makcik majidah call,..

makcik majidah : "werh, aku da smpai ni. Ko katne?"

aku : "werh, aku turun kat tepi2 hentian putra la. Aku x nmpak pon The Mall yang ko cakap tu. Aku ada kat Sunway Putra Mall ni. Ko taw x katne?"

makcik majidah y baru duk kat kl ni pon da start mengggelabah.

makcik majidah : "werh, Sunway Putra Mall tu kat mane? Ko trun kat Hentian Putra ke x werh?

apa macam? caring x sahabat aku? punye lah mnggelabah dye, takot aku sesat. Padahal Sunway Putra Mall =  The Mall. adoooyai.....

aku pun keluar daripada The Mall a.k.a Sunway Putra Mall untuk mencari makcik majidah. Melintasi jalan yang penuh dengan kenderaan. Lampu hijau aku berenti, n bile lampu nak merah baru la start nak jalan. Semua ini berlaku sebab terlalu gabra. selepas itu... 

aku : "ko kat mane? cube bg hint."

makcik majidah : "aku kat pokok kelapa ni, nampak x"?

mak cik atul pon bersuara ; "werh, tu pokok kelapa, Pokok kelapa y tipu ke?"

aku : " nampak, pokok kelapa tipu ke?"

makcik majidah : "erh, pokok kelapa y btol la."

aku : "haaa?"

setelah memusingkan kepala aku 360darjah, baru la aku ternampak pokok kelapa y asli.

aku : "haaa, dah nmpak."

setelah beberapa min berjalan, akhirnya aku jmpa gak r makcik Majidah. Kami meneruskan perjalanan ke rumah uncle dye. Setelah selesai makan2 dan berchatting sedikit bersama makcik Majidah dan Makcik atul, aku tido. Gile penat.

Rabu, 26 Oktober 2011 : Seawal 5 pagi lagi makcik Majidah dah bgun, memang terkejut beruk la aku. Time diploma dlu, memang x la kaloo dye nk bangun awal pagi kan? Kaloo kejut dye pun, 5 min, 5min. Makcik Majidah, sumpah aku rindu ko! Setelah ciap mandi n bla bla bla, kami bertiga berangkat daripada segambut seawal jam 7.30 pagi. Makcik Majidah takut sesat, sebab dye y drive hari ni. Aku pun memula gabra la jugak, takot x tersampai ke UiTM SHAH ALAM. Tapi Alhamdulillah la, sebab kami smpai lebih awal daripada jangkaan. Nak taw kenapa? Sebab memule kami sesat, tapi tetibe jumpe pulak jalan nk g UiTM, bagus x makcik Majidah ni? heheheee....

Smpai je kat UiTM, kitorang mem-beratur-kan diri ntuk sesi mengambil jubah. Nasib baik makcik Majidah smpai awal, sebab barisan ntuk mengambil jubah adalah sepanjang ketinggian KLCC. *peribahasa*. Setelah selesai mng-test jubah n bersalam n berpeluk rindu dengan mmbe2 time diploma dlu, kitorang pon bersnap pic, Pre-Convo la konon2.





:: amacam, skema x kami? ::

macam2 lagi la peristiwa yang terjadi pada hari ni. termasuklah sesat di KL. 

Khamis, 27 Oktober 2011 - Hari Konvo aku!





:: picture of the day::
:: muke semak gile::


:: sayang saya:









:: my besties::
::makcik majidah, makcik fittina, saya, makcik shasha n makcik diha::







:: diploma saya::





:: hadiah daripada sayang saya::




:: bersama makcik Atul ::
:: Insyallah, akan grad degree bersama::


:: sayang sayang saya::
:: trimas kerana sanggup datang daripada jauh ::



:: kepada sahabat-sahabat diploma saya, kenangan bersama kamoo akan senantiasa berada di ingatan. Semoga kenangan ini akan terus memahatkan memori indah. Setiap pertemuan pastinyer ada perpisahan. Semoga hubungan yang terbina ini tak kan pernah putus! ::

ATTENTION

THANKS A LOT TO MR PHOTOGRAPHERS WHICH IS MY BROTHER

N NOT FORGOTTEN MR NIZMAN.

thanks for taking our pictures on our convocation day!





* TiMe KaSiH DauN KeLaDi, LaiN KaLi DaTanG LaGi *

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...