::. Pengikut setia MisS FeRRaRi .::

Friday, November 11, 2011

:: RaSa YanG x aKaN MaTi ::

Lelaki boleh cakap

"aku dah lupakan dia"

tapi dalam hati lelaki itu x sape pun taw kan? benda tu betul ke salah ke.

Kenapa lelaki suka cakap tidak walaupun benda itu betul?

Kenapa lelaki harus senantiasa mempertahankan ego dia?

Kenapa perempuan x boleh sekeras hati lelaki?

Kenapa perempuan tak boleh berlagak biasa macam lelaki?

Aku jeles. Kenapa aku tak boleh berlagak biasa bila aku jumpa ko. Sedangkan ko boleh buat x taw bila jumpa aku. Aku keliru bila membe ko bagitahu aku, ko masih tunggu aku, sedangkan aku x nampak pun ko macam tunggu. Kenapa setiap aktiviti ko manjeleskan aku? Kenapa aku x boleh belagak cool macam kau? Siap boleh buat *dunno bila kita terserempak. X boleh ke sekali je ko buat menggelabah? Supaya aku tenang sikit je.

Semalam aku keluar dating, aku nampak ko. Automotik aku tutup muka aku. Macam biasa la, itu yang akan aku buat setiap kali kita terserempak kan? Ko pandang aku. Aku mintak maaf aku x leh pandang ko. Membe aku cakap ko tengok aku.

Aku dah lain kan? Dulu ko la cikgu fesyen aku, pantang aku pakai x kena taste ko, kompem2 ko membebel. Ko macam mak nenek kan? Suke membebel kat aku. Tapi aku x kisah. Aku suke. Sekarang xda orang nak tegur. Aku pun dah malas nk berfesyen segala bagai. Aku pakai ikut suka je.

Aku tengok ko pun dah kurus, ko x makan ke? Dulu ko selalu makan nasi aku kan? Tu sebab aku kurus bila dengan ko. Sekarang aku habiskan sendiri nasi aku. Ko kan x suke aku membazir.

Aku rindu kat ko.

Aku x leh nak harap lebih. Benda dah x sama macam kita mula-mula couple dulu. Sekarang aku paham kenapa ko selalu menidakkan apa yang aku nak dulu. Ko nk ajar aku kan? Terima kasih. Sekarang baru aku nak paham. Dulu aku marah ko. Jahat aku kan? Tapi bila aku tanya, ko jawab tak. Aku ni nakal je.

Dulu aku x paham lagi lumrah hidup, mungkin time tu aku x boleh paham ko lagi.

Bila aku dah paham, keadaan x mengizinkan.

Xpelah, aku redha. Sekurang-kurangnya aku ada bnyak kenangan manis antara kita untuk di kenang.



Tapi, aku nak mintak maaf sebab aku x mampu nak buang rasa cinta ini lagi.




* TiMe KaSiH DauN KeLaDi, LaiN KaLi DaTanG LaGi *

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...