::. Pengikut setia MisS FeRRaRi .::

Sunday, November 20, 2011

:: KaHWiN ::

*entry ini di jangka akan menjadi sesangat poyo, so, kalau anda x bleyh nak layan, sile scroll ke bawah, sekian terima kasih*

Di kesempatan ini, ingin aku ucapkan Selamat Pengantin Baru kepada PakCik dan MakCik aku. Maafkan aku sebab x dapat hadir. Insyaallah aku akan pergi ke majlis untuk menyambut menantu. Semoga kalian berdua akan tabah dan berjaya mengharungi dugaan hidup ini sehingga ke akhir hayat.



Kahwin bukan perkara mudah kan?

Aku tahu, aku x pernah kawin, tapi pengalaman mengajar kita untuk lebih dewasa kan?

Nak kahwin memang bukan perkara mudah. Nak buat kad kawin. Nak prepare bajet untuk majlis lagi, baju kawin, nak kena bajet masa untuk persiapan n bla bla bla.

Aku bukan nak kawin lagi. Sebab makcik Norizan selalu ingat kan aku untuk ganti dlu barang kat rumah yang selalu aku pecahkan. Ok, sorry ma. Sila buat akaun, nanti bayar balik.

Macam mampu bayar je kan? *memangxmampu*

berbalik kepada topik utama, jika anda merupakan salah satu insan bertuah yang telah di datangkan seru oleh Yang Maha Kuasa, maka, anda haruslah persiapkan diri anda.

Kahwin, bukan untuk setahun dua, bukan jua untuk menutup status andartu, jauh sekali untuk menunjukkan anda ni gatal nak kawin. Kawin merupakan penyatuan dua jiwa. Di mana, kita sedia untuk menerima pasangan kita apa ada nya. Pada baik dan buruknya. Pada kelemahan, dan kelebihannya.

Biasala kan kalau pasangan bergaduh, berentam, berhempas pulas telinga kan? Tapi bukankah setiap pergaduhan itu lebih mngeratkan kita? Membuatkan kita lebih mngenali pasangan kita kan? Tapi janganla amalkan selalu ea dak? Boleh menjejaskan mentaliti pasangan.

Mignon McLaughlin pernah ber'quote'- A successful marriage requires falling in love many times, always with the same person.

so, apa kata kepada pasangan tersebut sila amalkan quote di ats.

(^_^)


* TiMe KaSiH DauN KeLaDi, LaiN KaLi DaTanG LaGi *

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...