::. Pengikut setia MisS FeRRaRi .::

Thursday, November 17, 2011

:: BiG CoNgRaTeS ::

Assalamualaikum w.b.t.~

Hari ni dengan semangat aku bangun pepagi buta, semata2 nak folllow mak aku ke sekolah adik aku. Hari ni kan pengumuman result UPSR. Adik bongsu aku merangkap ustaz aku itu kan anak emas, so, keputusan nye sangat2 di nantikan. Ssebelum aku umum kan result dye, nak berceloteh la sikit pasal dye.

Pada peperiksaan 1, dia dapat 1A 4B. Gila terkejut. Sangat menurun. Lepastu, ada sorang cikgu ni cakap kat dye...

Cikgu : " Mule2 lagi dah teruk. Macam mane awak nak dapat 5A ni?"

*sila jangan salahkan cikgu itu, kerana dia sedang menaikkan semangat adik aku*

Adik aku pun kemain lagi sentap dengan statement cikgu tu. tapi mungkin kerana "terbakar" dengan kata2 cikgu itu, adik aku bangkit. Menyedari kesilapan dia. Start study bersungguh2.

Pada peperiksaan ke 2, aku lak yang terkejut besar. Adik aku cakap dia dapat 5A. Bayangkan daripada
1A ke 5 A. Terbaik la! Tapi cikgu yang sama tetap bersuara...

Cikgu : "Sekarang dapat 5A, nanti time UPSR, merosot.! "

Aku hanya menenangkan adik aku. Aku taw cikgu tu tak nak adik aku alpa dengan apa yang dia ada.

Peperiksaan ke 3, adik aku dapat 4A 1B. Failed BI. Time ni aku membebel. Yela, aku kan merangkap cikgu matematik n English adik aku. 1 yang aku x berkenan dengan adik aku ni, sangat2 malas bukak kamus. Asyik tanya aku jer. Bila dah kena sedas dua bebelan daripada aku, barulah dia start buka kamus.

Time trial UPSR, Alhamdulillah, dia dapat 5A.

Dan time UPSR pun, bersyukur kepada Allah S.W.T kerana dia dapat 5A.



 Kat sekolah dia, cuma 4 orang lelaki je yang dapat 5A, the rest sume perempuan.

Aku bersyukur sangat2. Akhirnya, adik aku dapat bagi hadiah yang aku x dapat bagi kat ma dan abah.

Airmata kegembiraan lahir daripada mata ma dan abah.

Bangga sangat dengan kamoo, adik. X sia2 kan telinga adik jadi merah?
(^_^)


Antara gamba yang sempat gua candid. Tapi x banyak la, sebab aku nak rush balik machang balik. Pergi semata2 nak taw result adik aku jer. Kelas kol 12, pukul 11.38 aku otw balik machang. Terbaik kan? Nasib baik sempat smpai on-time.


:: muka kegembiraan mak cik norizan setelah tahu anak dia mendapat 5A ::
Mak cik norizan bertudung merah, dan anaknya adalah pengawas berbaju biru



:: Pengumuman result ::


:: muka mnggelabah ketakutan ::


:: My Lil Bro ::


:: kesedihan yang tak dapat di bendung ::

Kepada adik2, kejarilah cita-cita anda. 

Hargailah pengorbanan ibubapa anda.

Bukan mudah bagi mereka untuk membesarkan kamu.

Bahagiakanlah mereka seperti mereka membahagiakan kamu. 

(^_^)




* TiMe KaSiH DauN KeLaDi, LaiN KaLi DaTanG LaGi *

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...