::. Pengikut setia MisS FeRRaRi .::

Sunday, December 19, 2010

MuSiM CuTi PuNyEr StORy..!

My FeRRaRi iN PeNaNg


nampaknya ferrari ku masih lagi bisa ntuk smpai ke penang...
huhu..
story nyer cenggini....
kazen ak kawen, so ktowang konvo la p sana..
mmg besh la sbb 10 biji keta woooo....
lagipom time cenggini la nk mengeratkan silaturrahin kn..?
huhu...
perkahwinan nyer pom leh tahan meriahnya...
da best wedding i eva seen!
mmg sgt2 kagum la...
nt aku nyer wedding pom leh wt cmni kot...
hehhehe...
ok2, ni adalah pelaminnya..

amacam..?
santek kan..?
yela...
y si pmpuan ni agak la loaded yer..
so, mstilah wedding nyer pom loaded..
setelah sampainyer ak kat kelantan,
ak berkmpul r ng mmbe2 ak...
topiknyer..?
haruslah tntang perkahwinan...
herm...
mmg wedding ne berjaya menarik ati ak...
agak2nyer nt ak nyer wedding leh r wt cam ne an..?
hehehhe....

ok la...
ak tggalkan korang dgn paparan gmbar2 y x menarik..!
hahahaha...















Saturday, November 13, 2010

~ya, sy jatuh cinta kat awk bkn krn Allah @ kecantikan awak, harta awak.. saya jatuh cinta disebabkan Syaitan......~

Alkisah. Seorang lelaki A datang berjumpa dengan seorang perempuan. Perempuan yang paling 'hot' di kampusnya, kerana memiliki rupa paras yang fotogeniklah katakan, cantik, menawan dan yang paling orang suka dia ni seksi dan berada. Tapi sayang, dia bkn muslim.

Saya malas mau tulis panjang lebar. So, dialog ringkas sajalah(tak juga ringkas nie). Tapi sebelum tu, biar saya bagi tau korang ciri-ciri lelaki A tu. Lelaki A merupakan anak seorang Dato' entahlah Dato' apa. Saya pun tak berapa tau. Yang penting mamat ni kaya, kacak, bergaya. Nak gi kampus pon pakai kereta mewah, dah tu ada drebar pulak. Fuih, sape tengok, melopong je lah.

Alice: Apasal awak datang nak jumpa saya?
Lelaki A: Saya dah jatuh cinta kat awak.
Alice:(memandang lelaki itu dengan sinis) sebab?
Lelaki A:  Kerana awak cantik. Sesiapa yang memandang awak sekilas pasti tak puas. Sudikah awak jadi gf saya?
Alice: Tapi..
Lelaki A: Jangan risau Alice. Saya ada segala-galanya. Harta..kebahagiaan..dan apa je awak mintak, saya boleh bagi.
Alice: Maafkan saya, saya ada kuliah. (perempuan itu sengaja membuat dalih)

Seminggu kemudian. Perempuan 'hot' nie di datangi seorang lelaki lagi. Lelaki B. Yang ni, penampilan dia agak islamik'. Pakai baju Melayu siap bersongkok pulak tu. Tapi, hati dia kita tak taukan. Apa-apa pun, kenalah bersangka baik.

Alice: Ha, ada apa erk?
Lelaki B: Assalamualaikum. (ucap lelaki tu lembut)
Alice:(agak terkedu seketika) Waalaikumsalam. Kenapa awak datang nak jumpa saya?
Lelaki B: Saya...saya...
Alice: Kenapa? cakaplah..
Lelaki B: Saya jatuh cinta kat awak..
Alice: sebab?
 Lelaki B: Perlukah bersebab?
Alice: Ya. Sebab saya tak pernah kenal awak, tau2 awak dah jatuh cinta..
Lelaki B: Baiklah, saya cintakan awak kerana Allah telah ciptakan perasaan cinta dalam hati saya untuk awak.
Alice: Owh. (Perempuan itu melihat jam tangannya) Maaflah, saya ada study group. Lain kali kita borak lagi.

Maka tertinggallah lelaki B keseorangan tanpa jawapan dari sang gadis itu.

Seminggu yang seterusnya, perempuan itu didatangi oleh seorang lagi lelaki. Lelaki C. Kali ini, lelaki C berpenampilan biasa dan sederhana saja. Wajahnya juga tidaklah sekacak mana namun ada sesuatu pada wajah itu. Entahlah apa. Perempuan itu mengulum senyuman manis untuk lelaki itu kerana dia pasti bahawa lelaki ini pasti akan bercakap benda yang sama.
  

Alice: Saya tau kenapa awak datang nak jumpa saya..
Lelaki C: (Termangu seketika) Awak dah tau?
Alice: Why not? Awak cintakan saya?
Lelaki C: Ya, saya menyintai awak.
Alice: (tersenyum sinis) Well, kenapa pulak? Sebab Allah telah menghadirkan perasaan cinta kat dalam hati awak untuk saya?
Lelaki C: (hanya mampu tunduk)
Alice: Kenapa diam? atau..awak jatuh cinta di sebabkan rupa saya..atau saya ni seksi..atau..saya ni anak orang berada..
Lelaki C: Demi Allah, semua itu tak betul.(Lelaki C berubah menjadi tegas). Ya, memang benar saya jatuh cinta kat awak tetapi bukan kerana Allah atau kerana kecantikan awak, harta awak.. saya jatuh cinta disebabkan Syaitan Durjana. Syaitan yang mendorong saya untuk mengejar awak. Kemana saja awak jalan, mata saya akan mengekori awak. Tatkala rambut ikal awak terbang ditiup angin, saya rasa perasaan saya kacau.Wajah cantik awak sentiasa datang bermain di jiwa saya pada hal saya tak menginginkannya. Saya rasa rimas dengan perasaan saya. Saya semakin hanyut. Semakin terleka.
Alice: (terkedu) Apa awak nak?
Lelaki C: Saya tak mahukan apa-apa. Mungkin hanya sekelumit simpati. Hanya kalau awak sudi. Maafkan saya, saya mohon untuk berlalu.
Alice: Nanti dulu, siapa nama awak? Macam mana saya nak tolong awak?
Lelaki C: Nama saya, ah, tak layak saya nak beritahunya kat awak. Sesungguhnya nama yang saya pinjam ini sungguh mulia. Saya pasti awak tau apa nak dibuat. Maafkan saya, saya tak sanggup nak berlama-lama di sini.. Syaitan itu sentiasa membisikkan perkara yang jahat ke telinga manusia. Salamu'alaikum.

Alice hanya melihat langkah lelaki itu tanpa sepatah kata.

Dua tahun kemudian.

Akif merehatkan dirinya di pelantar rumah sambil menghirup udara segar pagi. Tiba-tiba dia disapa oleh ibunya.

Ibu: Akif, ibu teringin nak tengok Akif berumah tangga. Akif tak de ke pilihan hati Akif sendiri?
Akif: Entahlah ibu. Susah kita nak mencari pasangan yang betul2 berdiri di atas landasan yang teguh.
Ibu: Akif, ibu faham. Memang susah nak cari orang yang seperti itu, kalau ada pun, nisbahnya kecil. Manusia makin hanyut ditelan arus dunia. Semakin moden, semakin lupa tanggungjawab kita sebagai muslim. Tapi Akif, kita juga boleh menjadi pengubah.
Akif: Ibu.. Akif faham. Insya Allah ibu, Akif akan cari seorang perempuan..jika dia tak seperti yang Akif harapkan, Akif yang akan membentuk dia, mengubah dia. Akif akan cuba laksanakan permintaan ibu.
Ibu: (tersenyum) Akif, ibu rasa, ibu sudah berkenan dengan seorang gadis ini. Dia baik dan manis juga orangnya. Pekerjaannya juga mulia. dia bekerja sebagai seorang guru di sekolah menengah agama. Ibu dah berbual-bual dengan ibu bapanya. Baik sungguh mereka itu.
Akif: Siapa dia ibu? siapa nama dia?
Ibu: Nur Alissa Zakiyyah...

Seminggu sebelum hari pertunangan. Waktu itu, Akif berada di rumah Nur Alissa Zakiyyah. Baru kali pertama Akif ke sana. Rumah yang dijejakinya ini sungguh besar dan luas. Halamannya juga menarik bersama landskap yang begitu teratur. Bunga-bungaannya memukau mata. Suasana agak hingar-bingar. Ibu Akif berada di dalam rumah mungkin sedang sibuk membantu mereka yang lain menyiapkan juadah makan tengah hari bersama.

Akif berjalan menuju ke suatu sudut di halaman itu namun langkahnya terhenti apabila terlihat seorang gadis bertudung hijau lembut sambil mengenakan pakaian baju kurung..entahlah baju kurung jenis apa yang penting ianya gubahan moden seiring mengikut zaman. Gadis itu seperti pernah dilihatnya di dalam sekeping gambar. Gambar yang diberi ibunya. Mungkinkah itu bakal tunangnya?

Akif memberanikan diri untuk menyapa gadis itu.

Akif: Assalamu'alaikum.
Alissa: Wa'alaikumsalam. (Alissa tersenyum lantas membelakangi Akif)
Akif: Awakkah Nur Alissa Zakiyyah??
Alissa: Dan awak pula Akif Rahmankan?(soal Alissa tanpa menjawab pertanyaan Akif terlebih dahulu)
Akif: ya. Akif Rahman Bin Razaq. Awak belum jawab soalan saya..
Alissa: Hum.. akhirnya...
Akif: (Akif hairan) Kenapa? Pernahkah kita bertemu atau berkenal?
Alissa: Ya.
Akif: Siapakah awak? (tanya Akif penuh kehairanan)
Alissa: Nama saya Nur Alissa Zakiyyah binti Aziz. Sayalah Alice.
Akif: (terkesima) Subhanallah. Awak dah berubah, saya langsung tak cam awak. Macam mana awak boleh jadi macam ni?
Alissa: Bukankah awak yang meminta sekelumit simpati dari saya?
Akif: Alice...(terharu..)
Alissa: Akif, saya dah jatuh cinta kat awak. Dah lama..
Akif: Sebab?
Alissa: Saya mencintai awak kerana agama yang ada pada awak...

Akif hanya tersenyum.. :)

by: iera sukri




p/s: dlm idop ne da mcm2 jnis cnta ak jmpa.....
tapi...
1 cnta y xpnh ak jmpa....
laki y mnyintai ak kerana ALLAH.....

Pelajar UIA mimpi bertemu Rasulullah s.a.w.

oleh Muhammad Harmain Bin Palal pada pada 15hb Oktober 2010 pukul 10.56 ptg

Pelajar UIA mimpi bertemu Rasulullah s.a.w.

Assalamualaikum w.b.t

Berkata Abu Salamah, “Telah berkata Abu Qatadah, Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud, sesiapa yang telah melihat daku dalam mimpinya, maka sesungguhnya dia telah melihat yang benar (al-Haqq).Hadis riwayat al-Bukhari dan Muslim.

Muhasabah: Mimpi pelajar UIA berjumpa Nabi Muhammad S.A.W

Luangkan masa kalian untuk membaca.. ambil peringatan dari Baginda Nabi sempena keputeraannya tahun ini.. tunjukkan kecintaan pada Rasulullah s.a.w…

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani. ..

Ya Allah..lancar jari ini menaipkan sebuah pengalaman yg amat berharga dr seorang insan yg dipilih Allah utk berjumpa Nabi Muhammad s.a.w. melalui mimpi hari Khamis, 16 Rejab 1427H bersamaan 10 0gos 2006.

yg dipilih oleh ayah beliau adalah Syamimi yg bermaksud ‘kesayanganku’ , jua gelaran Nabi pada puteri kesayangan Baginda, Fatimah. Ketika khilaf memilih Nama itu, ayah beliau mengharapkan mudah2an suatu hari nanti anaknya akan menjadi salah seorang mutiara kesayangan Rasulullah s.a.w. Alhamdulillah, doanya makbul selepas 23
tahun kelahiran anak sulungnya daripada 8 adik-beradik.

Al-Quran 30 juzuk terpelihara kemas dalam hatinya. Beliau menghabiskan masa 3 tahun utk menghafal 30 juzuk Kalamullah ketika berada di negeri kelahirannya. Beliau hafal sendiri utk memenuhi harapan ibu ayah yang mengharapkan ada dalam kalangan anak mereka menjadi seorang hafiz atau hafizah. Sebagai anak sulung, beliau mengambil tanggungjawab ini utk menjadi contoh kpd adik2 yg lain. Setiap hari beliau hafal 2 mukasurat Al-Quran dan tasmi’ dgn ustaz di sebelah rumahnya. Sekarang beliau pelajar tahun 4 jurusan Undang-Undang Syariah

di universiti ini.

Akak ni memang diuji dengan sakit yg tak tahu apa punca sejak lebih setahun yg lalu. Sakitnya rasa seperti ditikam-tikam dengan pisau di bahagian belakang tubuhnya, tambahan pula kaki yang sakit di bahagian lutut sejak 8 tahun lalu tidak pernah sembuh. Pernah satu ketika, selepas makan, beliau muntah bersama segumpal rambut dari kerongkongnya.

Penderitaannya hanya Allah dan dia sendiri yang tahu. Sudah lama beliau tidak terdaya ke kelas kerana sakit itu membuatkan dia tidak dapat berdiri atau berjalan. Hilang selera makannya hingga badannya susut hampir 13 kg. Beliau hanya menggagahkan diri untuk pergi berwudhu’ 2 hingga 3 kali sehari. Wudhu’ itu dijaga sebaik mungkin untuk ibadah

sepanjang hari.

Hari2 yang dilaluinya dipenuhi dgn membaca Al-Quran dan qiamullail sebagai pendinding daripada gangguan yg terus2an menyakiti diri. Diceritakan makhluk2 halus itu akan mengganggunya terutama pada waktu sebelum Subuh, Zuhur dan Maghrib. Beliau telah banyak berubat di merata tempat, berjumpa doktor2 pakar, malah ulama’ yg faqih dalam ilmu

perubatan islam serta akhir sekali bertemu sorang lecturer di sini. Tapi beliau hanya mampu bertahan. Pesan ustaznya, setiap kali beliau sakit, banyakkan baca Surah Al-Baqarah.

Pagi Khamis itu, beliau berniat utk hadir kuliyah sebab sudah terlalu lama tidak mampu ke kelas. Beliau bangun kira2 jam 4.30 pagi utk solat. Berbekalkan sedikit kekuatan yg digagahkan, beliau ke bilik air utk berwudhu’ dgn memapah dinding dan segala apa yg mampu membantu beliau untuk berdiri. Habis berwudhu’, beliau jatuh tersungkur, rasa seperti ada yg menolak keras dari belakang. Tika itu beliau sudah tidak mampu berdiri, justeru beliau merangkak ke bilik. Sampai saja di bilik,beliau ketuk pintu dan rebah di depan bilik tersebut. Disebabkan sakit

yg mungkin dah tak tertanggung, dengan spontan beliau niatkan, “Ya Allah, kiranya mati itu baik untukku, aku redha, tapi kiranya Engkau ingin aku terus hidup, aku ingin dengar kata-kata semangat drpd Rasulullah s.a.w. sendiri..”

Kemudian beliau pengsan. Sahabat2 sebilik mengangkat beliau ke dalam biliknya dan di baringkan di sana . Waktu itu, sahabat2nya telah pun ‘forward message’ pd rakan2 yg lain agar dibacakan surah Yasin kerana beliau nampak sudah nazak. Malah mereka telah sedia dgn nombor2 ahli keluarganya utk dihubungi kiranya ada apa2 berlaku dengan izin

Allah. Kira2 jam 11 pagi itulah, ketika tertidur dgn tenang dalam waktu qoilullah, beliau bermimpi. Beliau sedang terbaring dalam keadaan memakai telekung dgn tangannya diqiam seperti dalam solat di suatu tempat asing yang sangat cantik. Beliau terbaring di sebelah mimbar dan kelihatan banyak tiang di sekitarnya.

Tiba-tiba datang seorang Hamba Allah dgn wajah yang bercahaya dari arah depan dan berdiri hampir sekali, kira2 2 meter dari beliau. Wajahnya SubhanaLlah. .indah sekali, tak dapat nak digambarkan. Beliau tertanya2, siapakah orang ini? cantik sekali kejadiannya dan hati beliau rasa sangat tenang dgn hanya melihat wajahnya. Dirasakan seluruh

kesengsaraan yg ditanggung selama ini lenyap begitu sahaja. Kemudian, Hamba Allah itu mengatakan, Assalamu’alaikum, ana Rasulullah.. ”

Subhanallah. .baginda Nabi rupanya! Nabi memakai jubah putih dan kain serban berwarna hijau di atas bahu baginda. Beliau nampak dgn jelas mata Baginda Nabi, janggut Baginda, rambut Baginda, kain serban di atas bahu Baginda dan tubuh Baginda. Kemudian Nabi katakan “Enti fil masjidi” (kamu sekarang berada di masjidku, Masjid Nabawi).. Allahuakbar!

Kemudian Baginda Nabi s.a.w. berkata: QalAllahuta’ ala;”InnaAllahama’ assobirin” (sesungguhnya Allah bersama orang2 yg sabar).

Ketika mendengar suara Nabi mengalunkan Kalamullah, terasa bergema suara merdu Nabi di seluruh alam. Sememangnya Baginda sebaik-baik kejadian dan diciptakan dgn penuh kesempurnaan. Nabi katakan (dalam lughahl arab, tp

diterjemahkan di sini) ; “Ya Syamimi, dengan berkat kesabaran enti, dgn sakit yg enti tanggung selama ini, dan dgn berkat Al-Quran yg enti pelihara di dlm hati, maka Allah bukakan hijab utk enti nampak ana..”

Ketika Nabi menyebut Ya Syamimi, terlintas di hatinya “Ya Allah..Baginda kenal ummatnya!”. Ya Rasulullah.. . Ketika itu, beliau dapat merasakan baiknya Allah, memberikan nikmat yg begitu besar buat dirinya.

Kemudian Nabi katakan lagi; “Sampaikan salamku buat sahabat2 seperjuangan Islam. InsyaAllah, kita semua akan berjumpa nanti..” Nabi s.a.w. kemudian melafazkan; “Ummati.. ummati..ummati. ..” dan beliau nampak jelas Nabi menangis saat itu. Beberapa titisan airmata Baginda yg suci mengalir utk ummat Baginda! Kemudian Baginda Nabi melangkah pergi.

Beliau merintih, “Jangan pergi Ya Rasulullah.. ” tetapi Baginda tetap pergi. Subhanallah, walaupun kita tak pernah bersua dgn Nabi yg mulia, Baginda kenal dan sentiasa ingat akan ummatnya. Beliau sendiri tidak pasti, apakah Baginda menangis kerana rindu kepada ummatnya, atau mungkin saja baginda sedih dgn ummat akhir zaman ini? wallahua’lam. ..

Sedar daripada tidur yg amat indah pengisiannya itu, beliau masih dikelilingi oleh rakan2 yg turut terdengar rintihan beliau dalam tidurnya “Jangan pergi Ya Rasululah… ” Beliau kemudian menceritakan kpd para sahabat tentang mimpinya sekaligus menyampaikan salam Rasulullah buat ummat Baginda. Semua yg mendengar menangis lantaran rindu pada Nabi. Rasa malu pada Nabi krn kita jarang2 ingat pada Baginda sedangkan kita amat terhutang budi padanya. Lebih2 lagi kita sedar bahawa hanya syafaat Bagindalah yg dikejar di akhirat kelak.

Ya Allah..ketika itu, tiada kata yg lebih tinggi drpd kalimah Alhamdulillah utk di rafa’kan pada Allah atas ni’mat yg begitu besar yg Allah berikan pada dirinya. Rasa tak layak dirinya menerima anugerah dgn ujian yg hanya sedikit berbanding insan2 yg lebih berat diuji oleh Allah. Kiranya ada kalimah pujian yg lebih tinggi dr Hamdalah, pasti

akan beliau sebutkan buat Allah Yang Maha Kaya. Semuanya terangkum dalam Rahmat-Nya yg melimpah ruah. Rasa sakit masih menular di tubuhnya. Cuma kali ini dia bertekad tidak akan menangis lagi utk kesakitan ini.

Usai solat Zuhur, rasa sakit yg ditanggung makin hebat. Tak pernah beliau merasakan sakit yg sebegitu rupa. Terasa panas seluruh badan dan seluruh tubuhnya rasa ditikam pada setiap penjuru. Kalau dulu, beliau akan menangis dalam menghadapi kesakitan, namun pada waktu itu beliau pujuk diri utk tidak menangis. “Apa sangatlah sakit yg aku

tanggung ini berbanding nikmat yg Allah telah bagi utk melihat Baginda Nabi s.a.w..”

Kemudian beliau tidur. Beliau terus rasakan berada di tempat tinggi, tempat yg biasa hadir sepanjang beliau menerima gangguan. Beliau katakan “Ya Allah, apa lagi yg hendak Engkau berikan buat hambamu yg hina ni, rasa malu sangat dengan-Mu Ya Allah…” Kemudian dgn izin Allah, datang empat orang yg berpakaian serba hijau. Salah seorang

daripadanya mengatakan; “Assalamu’alaikum Ya Syamimi..Rasulullah s.a.w. sampaikan salam buatmu. Kami utusan Rasululah..Nahnu khulafa’ ar-rasyidin. Ana Abu Bakr, ini Ummar Al-Khattab, Uthman bin ‘affan dan Ali..” Subhanallah. .Saidina Abu Bakr memperkenal dirinya dan ketiga2 sahabat yg mulia. Beliau nampak sendiri, Saidina Abu Bakr yg amat lembut perwatakannya, Saidina Ummar dgn wajah tegasnya, Saidina Uthman yg cantik sekali dan Saidina ‘Ali yg agak kecil orangnya.

Para Sahabat mengatakan; “Kami diutuskan oleh baginda Nabi utk membantu enti..” Kemudian keempat2 mereka membacakan ayat 102 surah Al-Baqarah yg bermaksud:

“Dan mereka mengikuti apa yg dibaca oleh syaitan-syaitan pada masa kerajaan Sulaiman. Sulaiman itu tidak kafir tetapi syaitan-syaitan itulah yg kafir, mereka mengajarkan sihir pada manusia dan apa yg diturunkan pada 2 malaikat di negeri Babylon iaitu Harut dan Marut.

Padahal keduanya tidak mengajarkan sesuatu kepada seseorang sebelum mengatakan ’sesungguhnya kami hanyalah cubaan (bagimu) sebab itu janganlah kafir.’ Maka mereka mempelajari dari keduanya (malaikat itu) apa yang (dapat) memisahkan antara seorang (suami) denagn isterinya. Mereka tidak akan dapat mencelakakan seseorang dgn sihirnya kecuali dengan izin Allah. Mereka mempelajari sesuatu yang mencelakakan, dan tidak memberi manfaat kepada mereka. Dan sungguh, mereka sudah tahu, barang siapa membeli (menggunakan sihir) itu, nescaya tidak akan mendapat keuntungan di akhirat. Dan sungguh, sangatlah buruk perbuatan mereka yang menjual dirinya dgn sihir, sekiranya mereka tahu..”

Selesai membaca ayat itu, para sahabat Nabi menghembus pada makhluk2 yang sedang mengganggu beliau dan mereka semua hancur terbakar.

Subhanallah. .waktu itu terus terasa seolah2 tubuhnya yg sakit dahulu ditukarkan Allah s.w.t. dgn tubuh yg baru. Hilang segala kesakitan yg setahun lebih ditanggung beliau dgn sabar. Saidina Abu Bakr mengatakan;

“Inilah ganjaran besar dari Allah buat orang-orang yang sabar..”

Kemudian, para sahabat Nabi yg mulia pun pergi meninggalkannya.

Selesai mimpi indah yg kedua ini, beliau bangun dr tidur dan terus duduk. Rakan2 sebilik pelik, kenapa beliau dapat bangun dan duduk dgn mudah . Kemudian sahabat2nya itu menyuruh beliau bangun berdiri dan alhamduliLlah. .dgn mudah beliau bangun berdiri dan berjalan d sekitar bilik. “Ya Allah, penyakit ana dah sembuh..” Semua sahabat yang ada di

situ bergembira dan menangis. Kemudian beliau segera ke bilik air untuk berwudhu’. Dengan tubuh yang ‘baru’, beliau sujud syukur pada Allah s.w.t. “Ya Allah, kiranya di beri tempoh sujud 100 tahun pun belum dapat diriku menjadi hamba-Mu yg bersyukur atas nikmat yg telah Engkau berikan..”

Beliau berpesan pada kami; “Adik-adik, wajarlah para sahabat Nabi yang mulia sanggup mati demi mempertahankan Baginda. Akak yang diberi rezeki melihat Nabi tak sampai pun 5 minit dah rasa tak sanggup berpisah dengannya. Kalau boleh, nak duduk je di bilik untuk beribadah pada Allah dan mengenang wajah Nabi yg mulia. Tapi menyedari banyak lagi taklifan dan tanggungjawab kita atas muka bumi Allah ini, maka hidup mesti diteruskan. Sekarang ini hati akak tenang sangat..kalau boleh, nak je akak pinjamkan hati ni walau hanya sesaat agar adik2 dapat merasakan

betapa beningnya hati ini. Tapi itu tak mungkin kan , mungkin ini bahagian akak, bahagian kalian? Hanya Pemiliknya Yang Maha Tahu. Akhir sekali akak ingin katakan, tak rugi kita bersabar…”

Keperibadiannya indah. Cerminan al-Quran katanya ‘Aisyah ra.
Dari semua aspek kehidupan, diperagakannya hanyalah kesyumulan. Allah mengajar manusia berkehidupan di muka bumi ini melalui baginda. Menuruti sunnahnya adalah pahala. Kasih sayangnya tiada bertepi, dari yang kecil hingga yang tua, dari hamba hingga ke bangsawan, dari dulu sampai sekarang, hingga ke akhirnya.. Dialah peribadi unggul sepanjang zaman.
Mencintainya suatu kemuliaan…

Pernah suatu ketika Rasulullah berkumpul didalam satu majlis bersama para sahabat. Tiba-tiba bergenang air mata baginda s.a.w. Para sahabat gelosah melihat sesuatu yang tidakmereka senangi di wajah Rasulullah saw. Bila ditanya oleh Saidina Abu Bakar ra, baginda mengatakan bahawa terlalu merindui ikhwannya.. Saidina Abu Bakar sekali lagi bertanya Rasulullah saw, “bukankah kami ini ikhwanmu?” Rasulullah menjawab, “Tidak, kamu semua adalah sahabatku.. ikhwanku adalah umatku yang belum pernah melihat aku tetapi mereka beriman dan sangat mencintaiku. .. Aku sangat rindu bertemu dengan mereka..”

Sesungguhnya Allah dan malaikat-malaikat- Nya bershalawat untuk Nabi. Hai orang-orang yang beriman, bershalawatlah kamu untuk Nabi dan ucapkanlah salam penghormatan kepadanya (al-Ahzab:56)

p/s: sungguh…berderaian air mataku mengalir..daku rindu akan dirimu..Ya Rasulullah!

(kisah ini dinukilkan oleh sahabat Syamimi hasil pengalaman benar yang telah dilalui..pernah disebarkan melalui e-mel & blog sebelum ini..)
sesungguhnya, ana sangat bersyukur kerana dilahirkan didunia ini sbgai ummat nabi Muhammad S.A.W…
banyakkan lah berselawat dan mendengar zikir..insyaAllah kita semua akan mendapt syafaatnya di Akhirat kelak..wallahu’ alam..(*_ *)

Nota: Orang2 yang bijaksana itu mengambil i’tibar, justeru, ambillah pengajaran kisah ini. 

p/s:ak mnangis baca citer ne...
Rasulullah sntiasa mngingati umatnya...
sdgkan umatnya..?
wallahualam....
smoga kite sentiasa berada di antara orang2 yang di kasihi baginda...
amin....

LoVe iS CraZy..!

mmg cnta e2 gila..!
tapi an law ak btol2 la jtuh cnta...
ni akn jd sejarah cnta y pling giler wt ak..!
but...
i do enjoy it...
love it....
hate it....

n soo much more...
am i in love..?
owh neva...!
da ending..?
wait for da next episode..!

Sunday, October 31, 2010

owh yeah!!!!!!!!

finally..!
klate di iktirafkan sebagai juara piala malaysia....
ak xkesa la kepada mane2 pihak y nk kate papepom....
skg blh la nk jln ats jalan dengan senyuman y pling mnis!
owh yeah!
hahahaha,....

sangat2 berpuas hati bila
1 : akmal rizal menumbuk pemain n.9..! padan muker!!!!sangat2 puas hati...!
2 : apabila aidil xleh maen...! lagi puas hati....!!
3 : apabila pemain kelantan menyepak kaki pemain n9..!lg lg puas hati!!!!
4 : apabila berturut2 pemain n9 injured y btol!! lg lg lg puas hati!
5 : apabila sharul idlan talaha menjaringkan gol y pertama di tengah kekalutan!.....
6 : apabila mohd badri radzi menjaringkan gol y kedua bg kelantan!
7 : apabila aidil sakit lg lepas msuk utk kali ke 2..!hhaahahhahaha (gelak jaat)!
8 : apabila jaringan pemain n9 di tempis oleh penjaga gol kelantan, khairul fahmi!
9 : apabila kelantan menang!!!!!!!!!

cukup 9 sebab yer ntuk hobin jang hobin!

herm...
kalu nk ckp klntan mnang naseb, X SAMA SEKALI!
sbb 2 gol berturut2!
herm....

n9 y mnang naseb....
sbb dpt jaringan penalti..!
sgt2 puas ati...

n kalu nk ckp klate maen jaat!
korang kena tgk btol2 dlu game n9..!
ak xpnh miss tgk game n9 ak taw r,..!
dyowang pom men cam ****...!

papepom.....
tahniah kepada pemain THE RED WARRIORS y da tebus kekalahn pada thun lepas!!


p/s : ak upload y edit lu ea!
nt sok ak upload y real lak..!

Monday, October 18, 2010

pujaan hatiku.....!

Thursday, October 14, 2010

Kelate Vs Selangor punyer story...

ok2....
ak amat marah ne...!
sgt2 marah...!
td....
ak view la gomo klate gomo kat fb....
adoyyyaaaaaaaaaiiii....
sume cam nk salahkan klate jerk..!
korang taw ke per cerita..?
xtaw snyap la..!
jgn nk mnuduh x tntu pasal.....
kang xpasal2 kan ad citer budak kelantan versi live punyer kan....

citernyer cmni....
ad sowang pnyokong klantan y mati d stadium....
sbb gaduh.....
ak mls nk citer lbeyh2....
kowang bce r sndri....


skg nk salahkan saper..?
tp y pnting....
ak f**k r polis tu....
aish.....
cam s*** kan..?
bangang tol la....
asal klntan jer, cmni la....
endah x endah jerk...!
tgk r nt ak jd polis....
ak tmpukan kt klantan jer...!
y laen bia pdan muker..!
huh!

Wednesday, October 13, 2010

FINALLY...

yeah....
it's finally...!
i found him....
dear....
it's has been so long time.....
i hope dat u could 4give me for wut have i dun...
i admit my mistakes for being so inmatured...
i am now back.....
to being in luv wif u..!
just like before....

hope dat everything would be ok....!
i'm really in luv wif u mr ys...!

i'll neva 4get ur words....
(hensem x! manis ad....!)
i missing u!!!!!!!!!!!!

Sunday, October 10, 2010

FuTSaL dTg Lg...!

pada 9.10.2010...
sekali lagi selipar jepun meneyrtai futsal contest....
sem ne selipar jepun kai jersey man u....
pergh...
bapak r smart....
ni adalah jersey kami.....




amacam..?
smart kan..?
;p


tp sem ne bnyak giler group.....
nk terkangkang gak ak time smpai kat semi final tu....
perh.....
first game kitowang kalah ng GOMO BLAKO FC.....
tp.....
ku akui....
dyowang pnyer striker mmg terbaek la...!
yela....
owg slalu praktis an....
len r ngan selipar jepun ne....
xpnh praktis pom....!
hahahah........
2nd game adalah biler man u vs liverpool....!
sblm ne ak tgk game man u,
man u kalahkan liverpool 2-0...
tapi selipar jepun make it 3-0..!
hahahahhaa....
gud job la to our striker kak war8 n baby...
y 3rd n 4th game kitowang lawan ng junior...
agaknyer ak time mule2 men bola dlu pom cmtu gak kot....
smpai ref pom ketawa...
sbb per tu mls r nk gtaw...
huhu


bile da msuk semi, kitowang lawan ng group sem lpas...
bak kata membe2 ak group tarik2....
mau x, sesuke ati jer tarik2 tdung....
huh...!
tp y pling sadis bile last game....
ntuk tntukan tmpat 1st n 2nd....
kitowang lawan ng junior....
sem1 la....
pergh....
ni lagi gilak...!
men blasah2.....
abes kitowang nyer striker lembik...!
yela....
da abes dak2 junior ne ganyang.....
adooyaiii....
tp bese r game kan...
ftsal lak....
mct mau ganas maa.....
sadly....
kitowang dpt num 2....
tp xpe....
we play for fun....
hehehhe...

Thursday, October 07, 2010

it's my birthday... i really wanna get wif u..!

first of all....
hepi bufday to mine...!
yeah....
getting older...
owh no....
getting matured....
owh yeah...!
had a great time wif my luvly fren last night...
10s ea to my luvly fren- sya2, fittina, gdaa, n dha.....
kek y kowang beli mmg besh,,,,
hehhehhee.....
time ak 19, ak beriktikad....
ak nk btol2 matured when i'm 20...
n ALHAMDULILLAH....
hajat ak tercapai......
kowang pnh x terfikir ttg dri kowang time kecik2 lu..?
bile ak pk kan blik, perh...
ak akn ckp kat dri ak btapa childish nyer ak....
tp...
x kire btapa childish nye ak, btapa nakalnyer ak, btapa degilnyer ak,
"dyowang" ttp syg ak.....
ma, abah......
thankz sbb jadi ma n abah kak ngah....
ak brsyukur sgt2....
sbb ak msih ad peluang ntuk mmbls jasa ma n abah ak.....
peluang y xkn pnh ak sia2kan....
huh...!
cam sdeyh jer ayt.....

neway ak da 20.....
5 years left until my wedding day...!
pergh.....
cam taw jer jodoh ak nk smpai biler....
ahhahaha...


p/s: missing My Mr Yus BADLY.......! 

Sunday, October 03, 2010

it's been a long time....

agak2nyer da lame ak mninggalkan dunia ak y suke mnyebut 'fucking2' words...
agaknyer gak da lame gak ak x naek angin cmni....
agaknyer jugak ak da lame x rase nk blasah org bg lumat...
selumat tatkala ak melumatkan sambal belacan.....
n ak ase la.....
da lame ak mninggalkan dunia ak y pnuh keganasan....
y penuh dgn kekejaman....
n seglanyer la....
so.....
ak arap sgt2 benda ni xkn berulang....
coz law ia berulang....
ak xkn pnh mtk maaf lg....


kepada org y terlibat....
blh x tlg BERAMBUS dpd idop ak.....
jgn smpai ak ckp perkataan y ko xpnh dgr....
ak snyap bkn sbb ak takoot...
tp sbb ak mls nk gduh2....
so...
ak mtk sgt2....
jgn nk wt suwei dlm life ak.....

membe ak pnh ckp...
kaloo kite bhagia ngan life kite
kite xkn kacoo owg len kan..?

ak mtk sgt2....
tlg BLAH r werh....
u r such a BITCH.....
damn....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Monday, September 27, 2010

ad0ii..

My FiRsT WeB PaGe...!

setelah melalui hari yang mendatang dengan penuh kesengsaraan,
akhirnya.....
aku mampu mengukir senyuman setelah........
web page ak ciap...!
hah!
ni ak pom xtaw apa kaitan n ap perlunyer bebudak sains amek cos dak it......
adoyaiiii....
nk terkeluar palotak ak tatkala membuat web page ne....!
tapi ak bernaseb baek tatkala mak ak melahirkan abg ak sebelum ak....!
apa gunenyer..?
haaaaaaaaaa.....
mai nk habaq mai.....
web page ak tu abg ak r y tlg....
hahahahhahhaa....
bgus kan..?
itulah gunenyer sorang abg....
hua3.....
so....
do view my webpage yer..?

tapi.......
agak bengang la.....
coz ak wt cntek2(chantek ker..?) tapi ble nk upload tu,
lagu n video lak xleh nk upload.....
adesh......
agak bengang d ctu...!
huh....!
so.....
web page ak ne agak bisu la....
sbb xde sound.....

skg ne.....
pas ciap web page ne....
nk kna wt ntuk kompeni lak....
ingt nk mtk la se rat ke 2 rat ker....
hahahahha....
agak2 kompeni tu bg x..?
bg penampar je kot....
huhuhuhu....
law web page personel pom da pcah palotak,
law y kompni xtaw la pecah ap....
nk taw..?
nantikan je la ea.?
hehehhehehhee..........

Wednesday, September 22, 2010

.........

salam.....
agak lame x mengupdate d cni....
yela.....
bz raya....
hua3....
so bnyak r cite y ak nk update kat cni....
first2 sal
RAYA....
*raya tahun ne cam besa r.....tp y lua bese bile aunt ak blik raya d kg pd raya ke 3.....
wah....
sgt2 besh......
sbb y pling besh law dye ad, blh g shoppim.....
trbaek....
sbb ak xprepare sgt pom ntuk raya ne....
da besa kan.....
huhuhu....
agak poyo d ctu....
mlm tu kitowang  ramai2 r p shoppim.....
shoppim pnyer shoppim xpasan lak jam da kol 4 pagi...
so....
bile blik umah....
kompem2 kna marah ngan atok ak.....
hahaha....
da besa2 pom kna mmbebel ag....
bile blik pom da nk dkat sbuh, bgun pom nk dkat asar r.....
hahahha....
tp mlm itu adalah mlm y pling besh r....

y 2nd ak nk update adalah pasal
EHEM2....
*ehem2 itu adalah ntuk wt suspen jer....
hehehhehee....
erm.....
i'm back to SINGLE!hahahahha....
br ak taw single ne bapak r besh.....
herm.....
tp clash kali ne xkn smbung da....
INSYALLAH....
sbb..?
ALLAHUALAM......
mgkin doa ak da d mkbulkan.....
"andainya telah di takdirkan bahawa dia bkn milikku maka Kau lepaskan la dia dpd hatiku...
sesungguhnya ak redha dgn ketentuanMu..."
n alhamdulillah......
ak bahagia ngan idop ak skg......
xde lagi nk ingt2 sal dye.....
maybe ad hikmah d sbalik sume ne.....
herm....
mmg ad hikmah....
hahahaha....
sbb....
ak jmp MY EX.....
raya br ne ak jmp dye...
mkin smart dowh....
tergoda ak...
tp.....
sal MY EX tu.....
ak serahkan pada Yang Maha Mengetahui....
sbb ak malas ag kot nk cintan cintun ne.....
being single ne mmg besh...!

lastly y ak nk update adalah.....
LEMANG
*br ku taw bahawa pembuatan lemang ni ad kena mngena ngan kejuruteraan.....
ni lec phy ak gtaw....
jd korang xleh ckp ak ne merepek....
hahahhahaa.....

agaknyer da ckup la ak update sal raya nyer story....

p/s:lupe nk gtaw....
lec phy ak tu gile2 ckit....
jd ap y dye merepek sal pembuatan lemang tu,
ak pom xtaw....
ahhahahhaha..

Monday, August 16, 2010

ahlan wasahlan ya ramadhan.....

agak trlambat ntuk ak mngucapkan happy ramadhan.....
tp xpela....
sbb ak br strt pose....
lame x mencoreng kat cni an.....
yela.....
abg ak la....
laptop tu cam y dye jerk.....
hahhahahaa......
1st ak nk ckp.....
ak sgt suke bln ramadhan.....
sbb y PLING UTAMA adalah.....
berat badan ak da trun.....
wahhhhhhhh.....
shuker!
y kedua......
menginsafkan ak tentang kehidupan ne.....
tp papepom bln ramadhan mmg besh!

yang kedua ak nk update sal film y ak mmg minat giler.....
cite ne mmg besh sbb x jiwang......
tajuknye....HANAZAKARO NO KIMITACHI...
citer ne mmg besh giler r...
smpai nk giler ak tgk cite ne.....
hahahahhaa....
sbb  utama mct r sbb pkwe ak....
haaaa.....
ni la pkwe ak.....
smart x..?.
ni lah pkwe ak y tercinta.....
OGURI SHUN
hahahhahaha.....
owh......
smartnyer.....
hahahhahaa.....



ni lah geng2 yang berjaya membuat ak ketawa, menangis n seumpama dengannya....!

..
amacam..?
smart x..??
hahahaha......
ni lak adalah tatapan ntuk kowang2 sume....
hehehehhehe....








Tuesday, July 13, 2010

kini ku sedari........

kini ku sedari....
bahawa.....
blog ak ni pnuh ng ayt2 jiwang.....
hhahahahhahaaa,,,
biler baca balik nk terketawa pom ad....
adesss.....
sjak bile r erk ak jd jiwang....
ak pom xtaw....
agaknyer owg laen kot y tulis ne.....
so....
law ayt2 jiwang ne bkn ak r y tulis erk..?
arap mklum.....
hhahahhahahahaa....
herm.......
xpela....
pas ne xnk jiwang2 ag.....
coz jiwang2 ne x baek ntuk kchatan.....
jd jgn jiwang ntuk mndapatkan kchatan y terbaek....
hahahhahahaha,,,,
ni lah nchat dpd doc y terbaek d malaysia ne....
jd sila la dgr....

sbnrnya....
skg ne tgah bowink la.....
nk tggu kls lak kol 2....
nceb bek la sy ne plajar y baek....
jd sy mnggu je la.....
huhuhu....





Saturday, July 10, 2010

aNDai iTu TaKDiR-Nya......

salam....
tajuk dye pom da sdeyh an..???
hehhehehe....
xdela....
xceli ngah memikir jer....
smlm ak dpt mcg from my fwen.....
her bf are going to ask for her hand!
wowww!
mct r gembira kan...????
yela....
kitowang besfren....
pkwe kitowang pom besfren....
huhuhu.....
tp dyowang ne jnis mahu tp mlu r.....
akhirnya dpt gak pasangan dyowang.....
ak pom sntiasa doakan dyowang together...
akhirnya tercapai gak....
dpt ak bayangkan wajah parents dyowang.....
due2 pihak da merestui.....
bahagianyer......
aku...??
dulu pom camtu gak....
teringat ag time sem 1 dlu....
asal hjung mggu jer, dye r y dtg amek....
xde y lbeyh bahagia mlaenkan parents kitowang merestui hubungan ne....
tp skg...?
due2 pihak x restu....
tiap kali ak tye mak ak sal dye,
mct mak ak akn ckp xyah la....
find sum1 else....
mom....x semudah tu r,,,,,

herm....
double is trouble rite...........................

Saturday, June 05, 2010

KeNaNGaN~!

herm.....
mlm ni mmberi ak seribu makna....
nk taw..?
mlm ni ak blik kje lam ujan lebat.....!
besh wooooo!~
bos ak smpai nk anta ak blik lak....
syg gak an bos ak kt ak.....
huhuuhuuhhuu.....
thnkz bos....
tp ak da bese pom cmni......
dulu2,,,,,,,,,,,,,
selalu basah lam ujan
teringat lak time blik kls mlm time f5 dlu..........
time blik kje dlu....
time kuo dating MFR....
huhuhuhu....
n x lupe time hang out ngan mmbe2 ak time hjung mggu......
kite kua nek moto je kan ..?
huhu
sbb kitowang ne minah moto....
al malkumla....
dak skul ag kan..?
huhu.....
ni geng2 ak time skul dlu.....

hehehehe....
muke x matured jer......
sume da laen skg.....
da bertambah come.....
ak winduukan kowang sgt2!





time ne kat sweet beach resort.....
besh sgtt2.......






ni kwan sy y pling baek....
pling come.....
pling matured.....
n pling ngok ngek....
bub perli owg bg kat dye je la....
huhuhu




ni la my geng!
huhu,......
time ne g ganu....
kat bukit kluang....
time2 ne....
sume tpu pkwe.....
seb bek x kantoi....
ahahhahahhaa.....
 come x..?
sep2 kite terbaek la.....

tp skg da xleh wt cmni da.....
dyowang x brani.....
yela....
skg kn da in a serious relationships.....
huhuhu.....
besh nyer time dlu....
windoo gak kt moto ak....
MAY1437.....
bnyak knangan ngan moto tu.....




ni la ag sowang mmbe ak y xdop lam gmbr ats tu......
hehehhee....
time ne nak daki bukit keluang tu......





y ni kat bawah jambatan.....
hehhehehhee.....
time nk blik da.....
mishing my fren a lots!


sahabat.....
selama kite terpisah....
kenangan bersama kowang akan sentiasa d dlm atiku........
smuga persahabatan kite kekal slamenyer......

Saturday, May 29, 2010

airmata d persandinganmu........

herm....
lgu ne xda kena mngena pom ngan ak.....
tp lirik dye cam besh jer......
so.....
dgrkanlah.....

Alangkah hancur dan berkecainya hatiku
Bila ku terdengar berita perkahwinanmu
Gementar hatiku diam tak terkata
Menahan sebaknya di dada

Kutahukah engkau sesungguhnya hati ini
Masih lagi menyayangi dan merinduiku
Dan belum pun sempat ku membalut luka
Kau menambahkan lagi kelukaan ini sampai hatimu

Setelah kian lama terpisah
Ku harap akan bertemu lagi
Puaslah aku menunggumu
Namun kau masih membisu

Rupanya engkau sudah pun ada pengganti diriku
Patutlah kau tak pedulikan ku
Oh berderai airmata ku mengiringi hari
Persandinganmu

Walaupun pahit kenyataan ini
Terpaksa aku hadapi
Kenangan lalu terimbas kembali
Terhiris hatiku

Kau masih ku sayang







Wednesday, May 19, 2010

JuSt a NoTe

herm,,,,
ayt ni dpd mmbe ak pling bek n pling jauh....
nme dye ialah kautsar hana.....
"teman,andai hasan albanna kisah perjuangan,andai umar abd aziz kisah pemerintahan,andai bilal kisah khmbaan,maka yana n hana adlah kisah prsahabatan....andai bunga indah krna wrnanye,andai bulan indah krna snarnye,andai laut indah krna birunye,,maka prsahabatan kita indah krna ingatan dan keimanan kerna allah..I'allah..."

hana....
thankz......
4 being such a good fwen.....

Saturday, May 15, 2010

My LuRVeLy FrEn~WowW~

assalamualaikum w.b.t....
xjawab dosa taw......
huhuhuhuhu...
arini ak nk knalkan kowang ng mmbe2 ak.....
woww....
huhu....
tu nme group kitowang.....











ni sume kwan bek ak....
cyunk kowang sumer.....
huhuhu.....




ni lak mmbe ak dpd sem 1....
mcm2 kerenah dyowang ni sume taw......
yela....
xsume owg perfect kan.....
sahabat....
owg y sntiasa ad smasa ssh n snang.....
am i rite..?
huhuhu....
muga persahabatab kiter kekal slamenyer....
huhu....












hurm.....
andai kowang sumer taw....
ak bngga dpt kwan cm kowang......
ak rindukan knangan kite sume brsme2......
mish u much.....

ni majidah n fitrina.....
time sem 1 kan....
kitowang rapat sgt2.....
coz...
kitowang jer y xde kapel.....
hahhahahhaaa....
ag bhgia ng mmbe2 dpd ng pkwe.....
pkwe x slalu ad ntuk ak....
tp dyowang ne slalu ad ntuk ak....
thankz,fren......



ni mmbe ak y pling ngok ngek antara ramai2....
nk kentut pom ckp.....
xmlu tol......
da r bcuk.....
hahahahhahahahhahahaha,....
papepom.....
ak syg kowang....
thankz coz being da besh fren i ever had...!

Friday, April 30, 2010

CeRiTeRa Di aNTaRa SeoRaNg aK N SeoRang DyE~~

ap itu ceritera..?
ak pom xtaw...
sje wt tjuk camtu coz tjuk tu besh....
hahahhahahaha....
arini.....
ak nk wat blog musical....
lirik jer...
tapi bukan lagu....
hahhaha...
cmner..?
haaa......
bce r.....
ni xceli tntg lgu cinta antara ak n 'dye'....
sape 'dye'..?
of cos r my only love.....
hahahhahahhaha......
sape..?
ala....
my only love kat tepi tu r....
hahahhaa.....
firstly.....
ni lagu kitowang time mule2 d lmun cinta dlu.....

fort minor-where'd you go


Where'd you go?
I miss you so
Seems like its been forever that you've been gone

She said somedays I feel like shit
Somedays I wanna quit and just be normal for a bit
I don't understand why you have to always be gone
I get along but your trips always feel so long
And I find myself trying to stay by the phone
'Cause your voice always helps me to not feel so alone
But I feel like an idiot, working my day around a call
And when I pick up I don't have much to say, so

I want you to know its a little fucked up that
I'm stuck here waiting, at times debatin
Telling you that I've had it with you and your career
Me and the rest of the family here singing

Where'd you go?
I miss you so
Seems like its been forever that you've been gone
Where'd you go?
I miss you so
Seems like its been forever that you've been gone
Please Come back home

You know, the place where you used to live
Used to barbeque with burgers and ribs
Used to have a little party every halloween
with candy by the pile but now
you only stop by every once in a while
Shit
I find myself just filling my time
With anything to keep the thought of you from my mind
I'm doing fine and I'm plannin' to keep it that way
You can call me if you find that you have something to say
And I'll tell you

I want you to know its a little fucked up that
I'm stuck here waiting, at times debating
Telling you that I've had it with you and your career
Me and the rest of the family here singing

Where'd you go?
I miss you so
Seems like its been forever that you've been gone
Where'd you go?
I miss you so
Seems like its been forever that you've been gone
Please Come back home

I want you to know its a little fucked up that
I'm stuck here waiting, no longer debatin'
Tired of sittin and hatin' and making these excuses
For why you're not around, and feeling sorta useless
It seems that one thing has been true all along
You don't really know what you've got till its gone
I guess I've had it with you and your career
When you come back I won't be here and you can sing it

Where'd you go?
I miss you so
Seems like its been forever that you've been gone
Where'd you go?
I miss you so
Seems like its been forever that you've been gone
Please Come back home

Please come back home
Please come back home
Please come back home
Please come back home





pahtu kan.......
kitowang clash....
then smbung blik....
then clash lak...
then smbng blik......
then clash lak.....
pahtu br ne kitowang smbung blik....
hahahhahaha....
cam bebudak kan..?
tapi xpela....
perpisahan mngajar kitowang erti syg....
hopenyer pasni kkal r smpai kitowang kahwin n bhgia hgga akhir hayat....
hahahhahahahhahaha....
ni lak lagu y si dia bg time kitowang clash....
mmg btol la kot......

exist-alasanmu

Ikhlasnya hati
Sering kali disalah erti
Tulusnya budi
Tidak pernah engkau hargai
Berlalu pergi dengan
Kelukaan ini
Kumengalah... ku bersabar

Bertentang mata seolah-olah tiada apa
Berpaling muka ada saja yang tidak kena
Mencari sebab serta alasan yang kukuh
Supaya tercapai hajatmu

Manis dibibir memutar kata
Malah kau tuduh akulah segala penyebabnya
Siapa terlna pastinya terpukau
Pujukmu, rayumu, suaramu
Yang menagih simpati dan harapan

Engkau pastinya tersenyum
Dengan pengunduran diriki
Tetapi bagi ku pula
Suatu ketenangan

Andai kita terus bersama
Belum tentu kita bahagia
Selagi tidak kau ubah
Cara hidupmu

Ada rahmatnya
Bila tidak lagi bersama
Terasa jauh
Diriku ini dengan dosa

Ku tinggalkanmu walau tanpa kerelaan
Yang nyata kau tidak berubah...

Katalah apa yang kau ingin
Selagi kau dapat berkata
Memang begitu sikapmu
Semenjak dahulu


coz ak mmg jaat....
i'll neva do it again ea syg....

ni lak lagu time2 ak teringat kat dye....
herm...
ak syg dye sgt2.....


Stings-Ku Sapu Air Mata Tanda Perpisahan 

Siapa sangka kan jadi begini
siapa duga kita kan berpisah
kutak percaya biarpun kenyataan
Yang pastinya kukan kehilanganmu

Kita sebumbung tapi tak bersama
Kita serumpun tapi tak sekata
Rindu setahun hilang sekelip mata
Lautan kasih di sapa kemarau

Ku ku ku ku derita
Kau kau kau kau berpura
diriku menangis engkau ketawa ooo...

Kau Kau Kau aku sayang
Ku ku ku kau singkirkan
siksa aku selamanya haa...

Ku ku ku tak menduga
Kau kau kau dah berubah
Dalam diam kau menolak cintaku uuu...

Kusedar siapalah diri ini
bagaikan pipit disisimu
Dan kau merak kayangan
kutak di senangi
Kusapu air mata tanda perpisahan


ni lak bile time ak ase cinta ini membunuhku....
herm....
MFR...
u killed me wif ur love....

Kau membuat ku berantakan
Kau membuat ku tak karuan
Kau membuat ku tak berdaya
Kau menolakku, acuhkan diriku
Bagaimana caranya untuk
Meruntuhkan kerasnya hatimu
Kusadari ku tak sempurna
Ku tak seperti yang kau inginkan
Kau hancurkan aku dengan sikapmu
Tak sadarkah kau telah menyakitiku
Lelah hati ini meyakinkanmu
Cinta ini membunuhku


herm....
tu time pts cinta la....
hahhahahahhaha
skg we r in love again....
hahahhaha
love him badly.....
so....
ad jgk lagu....
inilah cinta....

Terpegun ku melihat kamu
Bergetar hatiku memandang mu
Dan terus datang mencuba
Adakah khayalku menjadi nyata

Oh resah hati gelisah
Ku takut tak diterima
Rupanya kau juga sama
Seperti aku merasa cinta

Mungkin inikah yang dinamakan cinta
Hati gembira rasa bila kau kata cinta
Siang yang suram kini menjadi ceria
Hati yang gelisah akhirnya kini menjadi bahagia

Oh resah hati gelisah
Ku takut tak diterima
Rupanya kau juga sama
Seperti aku yang merasakan cinta

Sungguh susahnya aku mendekati mu
Mengambil kesempatan untuk tunjukkan cintaku
Rasa bahagia bila kau menerimaku
Indah semuanya hilang semua resahku
Kita berdua kini menjalin cinta
Inilah cinta kita
Akhirnya kini menjadi bahagia

Inilah cintaku
Inilah sayangku
Inilah cinta


hahahhahaa...
moga kali ni da xdela pts n clash nyer....
coz....
kau dan ak dalam cinta....
selamanyer selalu bersama.....
.....

dye:
Pertama kali kita bertemu terpanaku melihatmu
Kurasakan kehangatan yang kau berikan untuk diriku.

aku:
Aku juga merasakannya, indahnya suaramu luluhkan hatiku
Nada-nada indah lagumu membuatku slalu terbayang kamu

dye: Kini kita
aku: Bahagia bersama
dye: Dalam suka
aku: Atau dalam duka
dye: Sebuah ucapan janji yang tak pernah berubah
dye & aku: Bersama kau dan aku untuk selamanya



dye & aku:
Kau dan aku, dalam cinta
Bahagia yang tiada terkira
Kau dan aku sampai nanti
Sang waktupun takkan memisahkan (kau dan aku)


aku: Saat nanti bila memang sudah tiba waktu yang ditunggu
dye: Ku kan menanti saat indah jangan biarkan berlalu percuma
Aku: Percayalah kekasihku dirimu dalam hayalanku slalu
dye: Akupun merasakan yang sama, tak dapat kuberpisah darimu


dye: Peluk aku
aku: Betapa hangatnya
dye: Tak kulepas
aku: Walaupun sesaat
dye: Bahagia yang kudapat hanya dari dirimu
Aku & dye: Bersama kau dan aku selamanya


Aku & dia:

Kau dan aku selamanya
Nada-nada indah kunyanyikan
Kau dan aku dalam cinta
Bahagia bersama slamanya

aku: Diam-diam kau melihat cintaku
dye: Hanya untuk kamu tiada yang lain

aku: Buanglah keraguan yang ada di hatimu
dye: Yakinkan hati kita selamanya



Aku dan dye:
Kau dan aku dalam cinta
Bahagia yang tiada terkira
Kau dan aku sampai nanti
Sang waktupun takkan memisahkan

Kau dan aku (kau dan aku)
Selamanya (selamanya) 
Untuk kita ouwo





n nk taw x sbb  kitowang kapel blik..?
sbb...
i noe u want me..
u noe i want u....
hahhahahaha


da abes la blog musical ne....
hahahhahaa....
time ksih krana sudi mndgar lirik lagu chenta kmi....
huhuhu

Thursday, April 15, 2010

My LuRVeLy FaMiLY....

mei kite knl fmily ak ngan lbeyh rapat ag ea..?
huhu...
first skali mct r ng ketua kluarga ng pnolong nye......
so sweet kapel......
law r bleyh, ak nk jd cam mak ak.....
dye la pnyelamat kuarga ne(selepas abah ak, kan law xckp kan ngjuk lak..hahahaha)......
hurm...
mmpu brthan ng segala situasi.....
ng kerenah ank2 dye y mcm2.....
abah ak pom sme.....
wlu pepom...
dye cbe beri y trbaek ntu ank dye....
n sbb tu ugak r ak ad keta ferari ne....
huhhuhuhu....
ni r keta ferari tu....
adess...sapruh la plak y kuo...
xpela...
y pnting ak ad....
hahahhahahhaha....

ni lak mamat y pling pasan lam fmily ak...
pasan hensem...
pasan pndai...
pasan hot....
n sgalanyer la....
dye ni my big bro....
abg ksygan ak....
bodyguard ak....
hahahhahahhahahahahaa.....
amacam smrt x.....?
tp so sowi...
dye da brpunyer k...
hahahhahahhaa


ini lak adk pmpuan ak......
tp da cam kakak ak...
dye ag matured dpd ak...
law ak ad prob cintan....
kt dye la aku luahkan....
tp....
dye ad 1 klemahan...
dye tkot kt llaki...
ak pom heran...
ahhahahahhahahhaa
pelik kan..?
tp papepom...
adk ak ne antara cewek terhot la kt tnh merah ne...

ni la hidayah kluarga kmi......
ustaz ahmad afiq iqmal....
huhuhuhu...
nk taw,,?
sbb dye mmg ustaz....
hahhahahahaha
kalu ckp bab agama ng dye mmg ak akn kalah....
da r ustaz, smart lak tu, + lak ng pandai....
huhuhu,....
ptot r rmai gul nk kt dye...
pdhal br drjah 5....
huhuhu....

mcm2 krenah dyowag ne....
tp law xde sowang pom....
sume akn terasa....
huhu....
papepom...
ak syg fmily ak....

-da EnD-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...